luni, 29 iulie 2013

Mi hermoso pais Rumania (fotos)/Frumoasa mea taraRomania /Mybeautifulcountry Romania(photos)






Luna iunie a fost pentru mine cea mai frumoasa si cea mai lunga vacanta de care am profitat din plin in fiecare zi!Mi s-a parut cea mai lunga vacanta si datorita faptului ca am facut si am desfacut la bagaje de m-am saturat!Am impachetat si am despachetat bagaje de 18 ori si nu glumesc ,le-am numarat pe degete ca sa imi amintesc :)))) O adevarata aventura la propriu!Nu am avut timp de odihna,m-am intors acasa mai obosita decat am plecat :))) Dar acum realizez cate lucruri am facut in tot acest timp...
As vrea sa iau fiecare minivacanta in parte pentru ca daca stau sa vorbesc de tot ce am facut o sa va ametesc :)))
Prima saptamana am petrecut-o cu parintii mei!Mama m-a primit bucuroasa si mai frumoasa ca niciodata....


Am avut o minivacanta ca intre fete cu mama si sora mea unde am respirat aer curat si ne-am bucurat de cele mai frumoase peisaje de pe Transfagarasan!
A fost o vacanta oferita de Avon pe care mama a obtinut-o fiind un reprezentant de club!Bravo mami!
Am avut un drum destul de obositor dar impresionant de care ne-am bucurat din plin!
Prima oprire am avut-o la Manastirea Curtea de Arges!Un loc mimunat,linistit si inconjurat de credinta...



Avem o tara minunata de care pot spune sa sunt mandra,insa nu pot spune acelasi lucru si despre oameni...si spun asta pentru ca a doua oprire a fost la barajul Vidraru care era de nerecunoscut...Era plin de gunoaie si deseuri...Nu am putut sa fotografiez decat ce mi s-a parut mai frumos din tot acel peisaj...cu toate ca nici vremea nu ne-a ajutat prea mult...


Ne-am cazat la Cabana Conacul Ursului situata chiar pe Transfagarasan intr-un peisaj de vis unde in fiecare zi era vizitata de musafiri neasteptati ,Ursuletii :)))
Insa si in aceste momente am fost dezamagita de atitudinea unei "domnite" care se purta frumos doar cand avea ea chef sau cand servea vreo masa cu vreun "macho man" ;))) Dar nu vreau sa comentez momentele neplacute aici, asa ca vreau sa imi reamintesc decat momentele bune si ca in ciuda faptului ca a existat o persoana care sa ne strice buna dispozitie am  cunoscut multe alte persoane minunate iar cu aceasta ocazie ne-am facut si prieteni noi!

Prima poza ajunsa la cabana pentru care era sa imi iau si zborul de la etajul 2 ;))) Aveam si planuri de plaja din cauza asta eram in short dar ploaia ce a urmat mi-a cam schimbat planurile :)))
Asa ca am zis sa mergem la un ceai fierbinte si un cappuccino langa semineu....




Ziua urmatoare a fost minunata,am plecat in grup spre Balea Lac...







....
                                   Cand am ajuns la Balea Lac,parca am ajuns in alta lume...

Insa ceata nu a fost atat de insistenta si ne-a lasat cateva momente in care am putut face si poze






....

....

Chiar daca ploaia ne-a tinut un pic la adapost ,cu asa  privelisti minunate nu am putut Sa nu profitam de ocazie si Sa facem un pic de miscare eu si mami 

Dupa ce ploaia s-a oprit ne-am pregatit de alergat...putin cam fricoase totusi Sa nu cumva Sa ne intreaca ursul :)))))))))))))
                                 Si asa a continuat antrenamentul nostru:





                                              Sa vedem care-i treaba cu arcul asta de 5kg :)))


                         Eh...inceputul a fost mai greu ca dupa cateva ture mi-am rupt degetelele :))))


                                                                              ....
Ultima zi pe Transfagarasan a fost o adevarata aventura...Ne-am pregatit Sa traversam muntii Fagaras cu toate ca drumul nu era oficial deschis in data de 6iunie 
Ajunsi la o altitudine de 2042 de metri,zapada si ceata ne-au intampinat frumos...:)))
                                                         Frumoasa tara avem ,nu-i asa?

Drumul spre casa ne-a oferit privelisti si locuri minunate pe care nu le puteam rata...Prima oprire a fost la Cascada Balea de unde am cumparat cei mai pufosi si cei mai caldurosi papucei...

Apoi in localitatea Cartisoara la casa unui mare roman ,Gheorghe Cartan cunoscut sub numele de Badea Cartan,un taran roman care a luptat pentru independenta romanilor din Transilvania,toata viata sa dedicand-o acestui scop. 

Am fost surprinsa de toate lucrurile vechi si incarcate cu istorie din acel loc...
Am fost uimita Sa vad o bancnota de 100 de coroane!Ce m-a impresionat atat de tare?Marimea,pentru ca arata ca o diploma :))) Va dati seama ce portofele aveau? :)))
Badea Cartan a calatorit foarte mult de-a lungul vietii,nu numai in atatea locuri prin tara cat si Ungaria,Italia ,Austria,Elvetia,Germania,Egipt si Ierusalim.
In imagine,pietre de la Ierusalim si bustul luí Moliere din metal adus de Badea Cartan de la París
Muzeul cuprinde o colectie de icoane pe sticla ale pictorilor populari Matei si Timforea,icoane de Nicula,Fagaras si Tara Barsei,carti ramase de la Badea Cartan,gospodaria taraneasca  dotata cu mobilierul specific acelei perioade,o colectie de fotografii vechi reprezentant portul popular ,lazi de zestre si ceramica lucrata de mesterii olari din comuna.





Ultimele locuri vizitate din aceasta mica excursie au fost la Manastirea Turnu si Manastirea Cozia...
Manastirea Turnu situata la poalele muntelui Cozia ,aproape de apele Oltului intr-un loc linistit cu privelisti minunate!
Istoria acestui loc incepe prin secolul al XV-XVI cand niste calugari ai manastirii Cozia s-au retras aici traind intr-o saracie deplina adapostindu-se in colibe,case de lemn sau chiar chilli sapate in stanca dupa cum vedeti in poza urmatoare...


Iar Manastirea Cozia,o ctitorie a lui Mircea cel Batran,cred ca nu mai are nevoie de nici o prezentare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu